מדריך לטיפול ביבלות בכף הרגל

מדריך לטיפול בקאלוס וב־Corn

קאלוס ו־"Corn" הם מונחים המתייחסים לחלק הקשה והמעובה של העור הנוצר כתוצאה מחיכוך או מלחץ. חלקים קשים אלו מתפתחים באופן טבעי כדי להגן על השכבה העמוקה יותר של העור.

קאלוס עשוי להתפתח בכל מקום בגוף שבו מתקיים חיכוך מתמשך. למשל, על כפות ידיים של מכונאים או עובדי אדמה. "Corn" מתפתח עקב לחץ של העצם על העור, ומופיע בעיקר על צידי בהונות הרגליים, על חלקן העליון ועל כריות כפות הרגליים. Corn יכול להיות נוקשה ויבש או רך ועדין. הגורמים העיקריים להיווצרותו הם דלקות פרקים או נעילת נעליים במידה שאינה מתאימה.

לפניכם המלצותיהם של רופאי עור לטיפול ב-Corn ובקאלוס:

  1. השרו את האזור שבו התפתחו נגעי Corn או קאלוס במים חמים למשך חמש עד עשר דקות, או עד להתרככות העור.
  2. שפשפו את נגעי ה־Corn או הקאלוס באבן ספוג (פומיס). תחילה טבלו את האבן במים חמים ולאחר מכן השתמשו בה כדי לשפשף בעדינות ובתנועות סיבוביות את הנגעים כדי להסיר עור מת.
  3. היזהרו שלא להסיר יותר מדי עור. פעולה זו עלולה לגרום לדימום ולזיהום.
  4. מרחו קרם לחות על האזור באופן יומיומי. השתמשו בקרם לחות המכיל לקטט אמוניום או אוריאה. מרכיבים אלו יסייעו לרכך בהדרגה את הנגעים הנוקשים.
  5. הגנו על הנגעים מפני גירויים נוספים. ניתן לרכוש יריעות סיליקון בבתי המרקחת וברשתות הפארם, לחתוך שתי רפידות בצורת חצי ירח ולהניח סביב הקאלוס. כדי למנוע מנגעי Corn להתפשט אל הנעל, הקיפו אותם בתחבושות נצמדות בצורת עיגול עם חור במרכזו ("דונאט") כך שהתחבושת עצמה לא תיגע בנגע אלא רק תקיף אותו. ניתן לרכוש תחבושות מסוג זה בבתי המרקחת, ברשתות הפארם ובחנויות אורתופדיה.
  6. הקפידו לנעול נעליים מתאימות. גורם עיקרי להתפתחות Corn הוא נעליים לוחצות או לא נוחות. מומלץ לרכוש נעליים בשעות הערב, כאשר הרגליים מעט נפוחות. בחרו נעליים שאינן רופפות או לוחצות יתר על המידה.
  7. הקפידו לקצוץ את ציפורני הרגליים. ציפורני רגליים ארוכות מדי עלולות לגרום לבהונות לדחוף את כף הרגל בתוך הנעל, ולגרום להיווצרות Corn.

רוב נגעי הקאלוס וה־Corn חולפים בהדרגה כאשר החיכוך או הלחץ נפסק. עם זאת, אם אינכם בטוחים מה גורם להופעתם של הנגעים ואם הם גורמים לכאב – פנו לרופא עור. אנשים המתמודדים עם סכרת נדרשים לפנות לרופא עור בכל מקרה של נגעים בכפות הרגליים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​