כיצד נשמור על מראה ידיים צעיר

כיצד נשמור על מראה ידיים צעיר

בתעשיית היופי של היום הפנים אולי לא מסגירות את הגיל, אבל מספיק מבט חטוף בכפות הידיים כדי לנחש בדיוק בני כמה אתם. הידיים הן כלי העבודה העיקרי שלנו – הן כותבות, נוהגות, מסדרות, מלטפות, מסמסות, נפצעות ומטפלות, אבל הן גם מדברות. אחרי לא מעט שנים ביחד, כדאי להבין מה הן מנסות לומר לנו.

כתמים – לא רק על הבגדים

בוקר אחד אתם מגלים כתם חום קטן על כף היד. אין סיבה להילחץ, זה לא אומר שאתם סובלים מסרטן העור. פשוט התבגרתם. כתמי גיל יכולים להופיע על פני העור בגדלים ובגוונים שונים, אך לרוב יהיו בצבע כהה יותר מעורכם. הכתמים נוטים להתרבות ולהתרחב בהדרגה, אך בקצב איטי יחסית. חשיפה מוגברת לשמש יכולה להאיץ את גדילתם והתרבותם.

אם הכתמים מפריעים לכם, קיימות מספר שיטות להבהרה, טשטוש ואפילו הסרה שלהם. האפשרות האיטית אך היקרה פחות היא באמצעות קרמים ותחליבים שונים. שימוש קבוע בתחליבים אלו יכול בהדרגה לגרום לטשטוש והבהרה של הכתמים, אך נדרשת סבלנות והתמדה.

שיטות מתקדמות יותר הן קריותרפיה – חשיפת הגוף לקור חיצוני המעודד את תהליכי השיקום והריפוי שלו, פילינג (קילוף) של העור באמצעות חומרים כימיים, שהוא למעשה פילינג כימי, וטיפל בלייזר – המהיר והיעיל ביותר.

עניין של גמישות

אם אתם בעלי עור בהיר ואהבה גדולה לשמש, מומלץ שתשתמשו בתכשירי הגנה. עור בהיר שאינו מוגן ונחשף ישירות לשמש לאורך זמן עלול להצמיח מעין טלאים מחוספסים. הצמיחה תופיע בעיקר באזור הידיים, מכיוון שהן נמצאות בשמש זמן רב יחסית לשאר הגוף.

אם אתם מרגישים כתמים מחוספסים על היד או במקומות אחרים על העור, גשו לרופא עור כדי לגלות אם מדובר ב- AKs – קרטוזות אקטיניות, שהם גידולים טרום סרטניים שמתפתחים בדרך כלל בקרב אנשים בהירי עור בגילאי 40 ומעלה. שימוש במיטות שיזוף או שהייה מרובה בשמש יכולה לזרז את הופעתם של הטלאים.

בתהליך ההתבגרות הטבעי הידיים הולכות ומאבדות את המראה המלא שלהן כתוצאה מאובדן קולגן ואלסטין, חומרים השומרים על יציבותו ומלאותו של העור. כפות הידיים נראות רפויות ובעלות מרקם מחוספס משהו, והוורידים נעשים בולטים. כדי להשיב את המראה המלא שאבד, רופא העור שלכם יוכל להזריק לידיכם חומר מילוי. רוב האנשים זקוקים רק לטיפול אחד כדי להגיע לתוצאות יפות.

הזרקת חומרי מילוי יכולה לטשטש את מראה הוורידים הבולטים, אבל אם ברצונכם להעלים נימים קטנים שמפריעים, מומלץ לפנות לרופא עור שיוכל לטפל בו בתהליך שנקרא סקלרותרפיה – הזרקת חומר לנימים  שיגרום להריסתו האיטית ולהיעלמותו.

כדי להרוס אותו. ההליך גורם לנימים להיעלם באיטיות.

קמטים, רבותיי, קמטים

סבתא תמיד אמרה לכם להקפיד ולמרוח קרם ידיים, והיא צדקה – מריחה יומיומית של קרם לחות עם מקדם הגנה תורמת לגמישותו ולבריאותו של העור. אם לא הקשבתם לסבתא ועור הידיים שלכם מקומט וכמוש, רופא העור שלכם עשוי להמליץ על אחת או יותר מהאופציות הבאות:

  • שימוש בתחליב המכיל רטינול או חומצה גליקולית (יש למרוח לפני השינה).
  • פילינג כימי קל שיתבצע כל חודש עד שלושה חודשים. במקרים רבים טיפול בפילינג משולב עם שימוש בתחליב או בחומצה גליקולית.
  • טיפול בלייזר – מהיעילים ביותר אולם יקר יותר. .

חספוס ישראלי

ישראל אולי לא מתייבשת, אבל ככל שאנחנו מתבגרים העור שלנו מאבד את יכולתו לאגור מים. הוא הופך יבש יותר ולעתים מקבל מרקם מחוספס משהו. כדי להחזיר לעור את הלחות והגמישות, רופא העור שלכם יכול להתאים לכם פילינג כימי קל, אבל כדי לשמור על התוצאות מומלץ להשתמש בקרם לחות באופן יומיומי, בהתאם להמלצת הרופא.

שולפים ציפורניים

כחמישית (20%) מהאוכלוסייה – בעיקר נשים מעל גיל 60 – סובלת מציפורניים שבירות. אם אתם חושדים שגם הציפורניים שלכם מראות סימני שבירה, שימו לב לקווים העוברים לאורך הציפורניים (רכסים). יתכן שתוכלו לראות שהציפורניים שלכם מתקלפות או נשברות בקלות.

כדי לטפל בציפורניים, מומלץ להתחיל בתהליך מניעה: להפסיק לבצע פעולות שפוגעות במרקם הציפורניים, כמו שהייה עם ידיים רטובות למשך זמן רב או שימוש בכימיקלים מסוכנים מבלי לעטות כפפות מגן. רופא העור שלכם יעזור לכם להבין מה גורם לציפורניים שלכם להיות שבירות, ובהמשך התהליך תצטרכו להעשיר את הציפורניים ואת העור שסביבן בלחות לפי המלצת הרופא.

רוב האנשים מורחים את קרם הלחות לפני השינה, וייתכן שתצטרכו לעטות כפפות כותנה במהלך השינה כדי לשפר את רמת הספיגה. עבור מטופלים רבים, הטיפול אמור להצליח. חלק מהמטופלים נדרשים לטיפול עוצמתי יותר, כגון שימוש בשכבות מיוחדות לציפורניים.

מבחן התוצאה

אף אחד לא יכול לעצור את הזמן, אבל ישנם דברים שניתן לעשות כדי לשמור על תוצאות הטיפולים ועל ידיים צעירות למראה:

  • הגנו על ידיכם מפני השמש. רופאי עור ממליצים לפעמים על לבישת כפפות דקות בזמן הנהיגה.
  • לבישת כפפות גומי או לייטקס בזמן הניקוי והגינון. מים חמים, חומרי ניקוי ועבודות בחצר עלולים לייבש את העור.
  • שימוש בקרם לחות. מריחת קרם או תחליב לאחר שטיפת ידיים עוזרת ללכוד מים בעור, וכתוצאה מכך לשמור על המראה המלא שלו.
  • כשאתם יוצאים מהבית, בחרו בקרם הגנה עמיד למים בעל מקדם הגנה SPF 30 לפחות.
  • הקפידו להיפגש עם רופא העור שלכם לצורך טיפולי תחזוקה. ודאו שבחרתם רופא עור מוסמך ומיומן שיכול לבצע את הטיפולים בבטחה, ולבדוק ממצאים "חשודים" – אם יש כאלו.

הקפידו לעשות בעיקר דברים טובים עם הידיים. גם זה לא מזיק.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​