טיפול פוטודינמי – אור על העור

טיפול פוטודינמי – אור על העור

טיפול פוטודינמי, או PDT הוא טיפול שאינו ניתוחי או פולשני המשמש לריפוי מגוון בעיות עור – החל מאקנה ונזקי כוויות שמש ועד לסוגים שונים של גידולים סרטניים. PDT הורס תאים חריגים העלולים להתפתח לנגעים טרום סרטניים, ממזער נקבוביות ומפחית בלוטות שומן הגורמות להיווצרות אקנה, ולעיתים מועיל גם במזעור רקמות צלקתיות.

במהלך טיפול ב־PDT, חומר בשם ALA  נמרח על פני העור. ALA הוא חומר טבעי המצוי בגוף ומגיב באופן ייחודי לאור. לאחר ספיגתו של החומר בגוף יופעל מקור אור באורך גל המכוון לרקמה הפגועה. מטופלים עשויים להרגיש חום, עקצוץ או צריבה במהלך חלק זה של הטיפול.

בתום שלב הפעלת האור נשטף האזור המטופל, והמטופלים יכולים לחזור לביתם. רבם חוזרים לשגרת חייהם תוך יום או יומיים לאחר ההליך.

לרוב מדובר בטיפול בודד, אך לפעמים נזקקים המטופלים לחמישה מפגשי טיפול בהתאם לאופי ולחומרת מצבם. הטיפולים מתבצעים במרווחים של שבועיים עד חמישה שבועות, וניתן להמשיך את הטיפול על מנת לעזור לשמור על התוצאות החיוביות. ניתן גם לשלב את שיטת ה־PTD עם טיפולים אחרים.

על אף ש־PDT נחשב לאפשרות טיפול בטוחה, ישנן תופעות לוואי הקשורות בכל הליך רפואי. כמה מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של טיפול פוטודינמי הן אדמומיות מקומית, היפר־פיגמנטציה, וצלקות. תופעות לוואי אלה הן בדרך כלל קלות וחולפות לאחר מספר שבועות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​