טיפולי PRP לאובדן שיער

טיפולי PRP לאובדן שיער

רבים סובלים מנשירה ומאובדן שיער. לרוב מדובר בגברים, אך גם נשים עלולות לאבד בהדרגה את שערן. גברים, לרוב, מקבלים את התופעה כחלק מתהליך טבעי של התבגרות ומסתגלים אליה בהדרגה, אך נשים, וכן חלק מסוים מהגברים, מתקשים להתמודד עם נשירת השיער. מעבר לעניין הקוסמטי, הדבר משפיע על ביטחונם העצמי ועל מצבם הנפשי.

כיום מוצעות דרכים רבות לטיפול בנשירת שיער, החל מטיפול תרופתי ועד להשתלות שיער. אחד הטיפולים שעשויים להיות יעילים, אפקטיביים וזולים באופן יחסי הוא טיפול PRP – פלסמה עשירה בטסיות דם.

טיפולי PRP נועדו במקור להאצת תהליכי ריפוי לאחר פציעות או ניתוחים באמצעות שימוש במרכיבים הנמצאים בדמו של המטופל. הטיפול אינו כירורגי, ובמהלכו נשאבת מנת דם מן המטופל ועוברת תהליך של צנטריפוגה המפרידה את הפלסמה, העשירה בטסיות דם משאר מרכיבי הדם.

שלב 1 - לקיחת דם
שלב 2 - השמת המבחנות בצנטריפוגה

לאחר ההפרדה הרופא מזריק את הפלסמה לאזור המטופל. טסיות הדם מזרזות תהליכי התחדשות וריפוי של רקמות, ויכולות גם לעודד צמיחת שיער ולהאט תהליכים של אובדן שיער.

שלב 3 - שאיבת נוזל ה-PRP
שלב 4 - הזרקת הPRP לקרקפת

הרופא המטפל ישתמש בהרדמה מקומית על אזור הקרקפת, ויזריק את הפלזמה במקום שבו מתרחשת נשירת שיער. ניתן לטפל בשטח נרחב באופן יחסי, כיוון שלא נדרש זמן שיקום והחלמה. לאחר כ־60 דקות הטיפול יושלם ותוכלו ללכת הביתה, אך התוצאות אינן מיידיות. מרבית החולים מבחינים בשינוי לאחר כשלושה חודשים, וכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, ייתכן שיהיה צורך בחזרה על הטיפול.

טיפולי PRP הוכחו כיעילים במספר מחקרים שונים, ולרוב הם מספקים תוצאות טובות, בהשוואה לטיפול תרופתי, העלול לגרום לתופעות לוואי ויש להתמיד בו לאורך זמן רב. תהליך נוסף הינו השתלת שיער, תהליך כירורגי יקר שההתאוששות ממנו מצריכה זמן והוא עלול להותיר צלקות.

טיפולי PRP מתאימים כמעט לכולם, במיוחד לאנשים שחוו נשירת שיער לאחרונה, אך התוצאות לא יהיו טובות אם קיימת בעיה בריאותית בסיסית, כמו מחלת בלוטת התריס או זאבת וכן במקרים של נטילת מדללי דם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​